SPOT ON STORIeS

IN DE MEDIA

Spot On Stories brengt natuurlijk voornamelijk inhoudelijke onderzoeksverhalen in de media. Maar soms verschijnen we er ook zelf in als collectief. Omdat we graag vertellen over onze passie en over onze aanpak. We hopen dat andere journalisten op die manier kunnen leren van de kennis die wij op doen op het gebied van impactstrategieën en innovatieve vertelvormen.

DE REGIO VECHT TERUG

Tijdens dit eendaagse congres gaven we een presentatie over verschillende vernieuwende vertelvormen en over de kansen die er op dat gebied liggen voor de onderzoeksjournalistiek.

VILLA MEDIA

Villa Media interviewde ons naar aanleiding van de productie die we maakten over de woonwagenkampen in Brabant. We legden uit hoe we via een impactstrategie en innovatieve vertelvormen de juiste mensen probeerden te bereiken met onze producties.

STIMULERINGSFONDS
VOOR DE JOURNALISTIEK

Bij het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek vertelden we over hoe wij als onafhankelijk collectief werken. Hoe we samenwerken met andere partijen en hoe we zorgen voor een gezond verdienmodel.

VRT

Tijdens een radio-interview bij de Belgische VRT vertelde onze collega Mattijs over zijn onderzoek naar de zeer gelovige Sint Michaël Brigade. Hij vertelde hoe hij te werk is gegaan en waarom deze bijzondere groepering in het zuiden van ons land een onderzoek verdiende. 

STIMULERINGSFONDS
VOOR DE JOURNALISTIEK

Google wil met zijn Google Assistent een belangrijkere rol gaan spelen in de dagelijkse nieuwsroutine van gebruikers. Op dit moment kun je als eigenaar van een Google Home of Android-telefoon al vragen om een nieuwsupdate, maar dan krijg je een soort bulletin dat in zijn geheel beschikbaar wordt gemaakt door nieuwsorganisaties. In de VS is Google in november echter begonnen met een gepersonaliseerde nieuwsupdate die samengesteld is aan de hand van verschillende nieuwsbronnen. Collega Jolien weet alles van voice technologie en wijdde in dit interview uit over de ontwikkeling.